miercuri, 24 mai 2017

Siliodka pod suboi, salata ruseasca cu peste

Cand ma gandesc la bucataria ruseasca automat gandul ma duce la copilarie, la bunica, care este rusoaica la origini, la bucatele cu care in mare parte am crescut chiar daca la acea vreme nu stiam ca fac parte din acel colt al lumii. Am crescut cu ele pentru ca noi, aici ma refer la moldovenii de peste Prut, le pregateam mereu atat pe masa de sarbatoare cat si zi cu zi. 
Cand am vazut provocarea pe facebook nu am avut nici o ezitare sa particip,  problema mea cea mai mare era ce anume sa gatesc, sincer a fost cea mai mare problema, bucataria ruseasca nu are un grad mare de dificulate este doar putin diferita de a noasta in ceea ce priveste unele gusturi si uite asa prin mintea mea s-au derulat nenumarate retete incepand de la pilimeni, pampusti, sarnicki, iablacinai pirog, vinigret, blini,tort medovic, vatrusca si siliodka pod suboi. Dar dintre toate mentionate, care le gatea mama,  doua m-au marcat cel mai mult si anume tortul medovic, care l-am tot postat si salata suba cum ai spunem noi. Ce m-a determinat sa fac salata si nu tortul ? Intamplare sau nu cu cateva zile in urma "rasfoiam" youtube-ul si am vazut un filmulet unde se prezenta varianta moderna a acestei salate, era altceva dat totusi aceasi idee. 
Sper ca am facut o alegere potrivita pentru concusul care se desfasoara pe pagina Elecrolux si care v-a avea ca destinatie finala Festivalul Taste of Moscow din Moscova, in perioada 22-25 iunie 2017. Cu mari emotii si cu speranta ca voi reusi sa am ocazia sa paticip la acest eveniment ma incriu cu o reteta simpla dar draga mie si sper sa va cucereasca si pe voi.
#MakeLifeDelicious cu Electrolux la #TasteOfMoscow


















Ingrediente:
varianta clasica
1 portie
-1 file hering( siliotka)
-1 ceapa mica
-2 cartofi medii sau unul mare
-2-3 morcovi
-1 sfecla
-1 lingurita ulei
-maioneza(1galbenus+100 ml ulei+1lingurita mustar +zeama de la lamaie)


varianta moderna
-1 felie paine negra
-1 file hering
-ceapa verde
-1 sfecla mare
-2 linguri maioneza
-sare
- 5 grame gelatina
-30 ml apa

Mod de preparare

De fiecare data cand fac aceasta salata cumpar peste hering( siliodka) de acasa, are alt gust decat cel care se gaseste in supermaketuri, daca aveti in orasul dvs. magazine cu specific rusesc nu ezitati sa cumparati siliodka( daca cereti hering s-ar putea sa nu inteleaga).
Legumele se spala bine si se pun la fiert in coaja, da in coaja, au un gust mai bun fierte asa decat curatate. la fiert se pune si o ligurita de sare. Se pot pune si la copt insa dureaza mai mult aceasta metoda.

Dupa ce s-au fiert se scot pe un platou pentru a se raci dupa care se curata de coaja.
Intre timp se taie cuburi marunte siliodka si ceapa.
Intr-un inel(eu am inel de asambalt mini tortulete), se aseaza primul strat de siliodka apoi ceapa, si se stropeste cu ulei. Urmeaza in straturi cartof ras( prin razatoarea mica),, maioneza, morcov ras, maioneza si sfecla la final maioneza.
Se da la rece.


Varianta moderna este diferita deoarece lipseste cartoful si morcovul insa gustul este divin.

Cu ajutorul unui inel se taie felia de pane si se pune la baza, siliotka(heringul) se taie cubulete, ceapa vede marunt aproximativ o lingurita, se poate pune si mai mult, se amesteca intr-un bol ceapa cu siliodka si uleiul si se pun peste felia de paine in centru, se pastreaza putin spatiu intre inel si siliodka.



Sfecla fiarta se taie cuburi si se pune in robotul de bucatarie, se miseaza pana obtinem o pasta apoi se adauga maioneza si se mixeaza iarasi, daca este necesar se mai adauga sare.


Gelatina se hidrateaza cu 30 ml apa apoi se topeste la bain mare. Peste piureul de sfecla se adauga gelatina si se amesteca.
Cu ajutorul unei linguri se pune piureul de sfecla peste peste. Se da la rece pentru 1 ora sau la congelator pentru grabi procesul de inchegare pentru 20 min.

Pentru decor am folosit ceapa verde , lamaie.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

ABONEAZATE LA FEED

s-ar putea sa iti placa si

Related Posts with Thumbnails

iubiti frumosul, iubiti-va pe voi si pe cei de linga voi, iubiti sa fiti sanatosi....respectati-va

aboneaztate la acest blog