joi, 14 octombrie 2010

Salata "suba"


 Este o salata ruseasca, simpla, usoara si foarte buna... am adus une moldificari(maioneza intre straturi)


Ingrediente
-3-4 cartofi
-3 morcovi
-1 sfecla
- 1  ceapa
- 400 gr macrou marinat
-2 linguri ulei
-maioneza

Mod de preparare
Se spala legumele cu tot cu coaja si se pun la fiert cu sare. Dupa se s-au racit se curata de coaja. Pestele se curata de oase si piele , se taie cubulete, la fel si ceapa.
Intr-un platou se pune un strat de macrou apoi ceapa,si se pune cele doua linguri de ulei. Se rade cartoful deasupra, se aseaza cu lingura se pune un pic de maioneza, apoi se rade morocul si iarasi maioneza, iar la final sfecla si maioneza. 




Se da o forma si se orneaza dupa preferinta.

12 comentarii:

  1. Cred ca e foarte gustoasa!
    Se zice ca daca fierbi lecumele in coaja isi pastreaza mai bine substantele nutritive.
    Desi stiu asta mai de mult, n-am prea facut asa.

    RăspundețiȘtergere
  2. e FOARTE BUNA SALATA. ASA SE OBISNUIESTE SA SE FIARBA IN COAJA LEGUMELE LA ACEASTA SALATA, SINCER NICI NU STIU DE CE....PROBABIL CUM AI ZIS SI TU PT CA ISI PASTREAZA SUBSTANTELE NUTRITIVE.

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna,naty, respect pentru ce gatesti!
    Eu sunt bucatareasa pasionata si nu vreau sa te supar, dar de fapt nu ai facut nici o midificare la reteta, sunt nascuta in Republica Moldova si acum avand totusi o varsta cum ar zice rusii "zolotaya seredinka" cunosc aceasta salata nu bine ci perfect, nu a lipsit (si sunt convinsa nu lipseste nici in ziua de azi la sarbatori sau alte evenimente festive) pe masa parintilor mei si in general, mai mult ca sigur, a majoritatei populatiei micutei si dulcei tarisoare Moldova :-)
    De mic copil aceasta salata o cunosc anume cu maioneza pe fiecare strat de legume, eu cred ca in fosta Uniune Sovetica fiecare popor (ca sa nu zic ca la moldoveni "fiecare bordei cu obiceiul ei" :-)) a adaptat-o in diverse variante culinare...E foarte gustoasa, o gatesc la mese festive (datorita soartei in mai multe tari) si cu succes. Le place la multi, nu pot zice toti, fiecare e cu gustul lui si mi se pare absolut corect.
    La randul meu o recomand cu multa placere doar ca as mai aduga si cateva indicii care le urmaresc eu:
    1. In functie de cantitatea de salata care o fac mai fierb impreuna cu legumele un ou sau chiar doua. Galbenusul dat prin razatoare il adaug pe stratul de cartofi iar albusul fiert (alb) il dau prin razatoarea fina peste salata cand este in faza finala, acoperind astfel "shuba" cu un strat de "zapada" :-). As putea zice ca fac si eu o modificare dar sunt convinsa ca acest truc este folosit de mai multi bucatari (profesionisti sau pasionati).
    2. Salata arata fantastic daca este aranjata intr-un vas straveziu, eu folosesc un bol din sticla, incat se vad straturile de diferite culori si toti se uita cu mult interes si uimire: "ce-o mai fi si asta, frate...?!". Cu satisfactie urmaresc aceste priviri curioase si nedumerite:-), si trebuie sa spun ca nu a fost o data ca cineva sa nu ceara reteta :-)
    3. E bine de lasat "shuba" in frigider (important la rece) cel putin o noapte sau o zi pana la momentul de servire, astfel legumele isi iau gustul majonezei iar pestisorul aroma cepei.

    La sfarsit de comentar nu pot zice decat "DO IT!", POFTA BUNA! si bravo naty!

    RăspundețiȘtergere
  4. Imi cer scuze, mai sus am scris "vas straveziu", slt sinonim ar fi transparent :-)

    Luminita, pagina e fantastica, sunt incantata! Bravo!

    Succes in continuare si numai bine!

    RăspundețiȘtergere
  5. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  6. Buna Nanu, in primul rand multumes pentru vizita, in al doilea rand sunt si eu nascuta in rep. moldova , in al treilea rand asa am invatat reteta de la mama
    ...ce interesant ..cum se zice la noi cate bordeie atatea obiceie...la mine acasa nu se face cu maioneza intre straturi dar este de stiut ca nu e modificare ci asa se mai face si in unele locuri...si mama o face in vas transparent... cu lasatul la frigider asa este...e mai buna...la mine nu tine...se papa imediat ce e gata....pff si in plus o fac si fara un evenimat anume ca sotulului ai place si nu numai lui:)...Pupici si astept si alte comentarii

    RăspundețiȘtergere
  7. Buna, Luminita, daaaaa, nici nu ma mir ca se "papa" rapid :-)...asa a fost si la parintii mei, maicamea cand gatea pentru serbari sau alte evenimente festive ne pregaqtea si noua intr-un vas separat, nu neaparat transparent, pentru noi nu mai contau culorile :-) (dulci amintiri din copilarie :-)

    A propos, de aforismul "cate bordeie atatea obiceie", pai chiar se dovedeste sensul, deoarece l-am scris exact cum il pronunta multi la noi in sat, chiar daca gramatical nu e corect :-)

    La sigur voi mai vizita pagina ta, ma voi inspira si de alte retete cunoscute, altele mai putin cunoscute, vazand doar pozele imi apare deja curiozitatea cum ar gusta, eu sunt un gurman, admir nu doar mancarurile traditionale romanesti (moldovenesti) dar si bucataria internationala. Trbuie sa recunosc ca unele mancaruri imi plac unele daca "nu-i pica bine stomacului meu" le scot din meniul meu personal sau "le mai dau o sansa" ;-) improvizand (modificand) rezeta dupa gustul meu, dar nu neglijez faptul ca altora poater sa le placa originalul, astfel decat pot sa repet: fiecare cu gustul lui...

    Ma bucur mult ca am gasit aceasta pagina, de fapt am dat cautare pentru rezeta salatei la google, mi-a fost interesant daca se cunoaste, habar nu am de ce anume acum ca doar puteam si mai inainte, dar super! Astfel am descoperit adresa ta si in special sunt incantata ca sunt retete nu doar tipic pentru bucataria romaneasca, dar in special cele pentru Republica Moldova, pe care nici romanii nu le cunosc (vorbesc din experienta).

    Eu iti doresc mult succes in continuare si numai bine!

    RăspundețiȘtergere
  8. Multumesc Nanu pentru aprecieri...pentru vizita. O zi placuta

    RăspundețiȘtergere

ABONEAZATE LA FEED

s-ar putea sa iti placa si

Related Posts with Thumbnails

iubiti frumosul, iubiti-va pe voi si pe cei de linga voi, iubiti sa fiti sanatosi....respectati-va

aboneaztate la acest blog