miercuri, 27 iunie 2012

Supa de linte rosie

Pentru prima data am gatit linte si primul motiv pentru care am incercat asa bunatate e pentru calitatile ei este o sursa bogata de fibre,are efecte benefice asupra sistemului digestiv si inimii si scade colesterolul. 

"Lintea este un aliment foarte nutritiv si este foarte recomandat in cazul convalescentelor prelungite sau in situatiile in care pacientii au anemii. De asemenea, fibrele din linte actioneaza ca niste reglatori ai glucozei si al colesterolului din organismele noastre si previn constipatiile. Antioxidantii prezenti in aceasta leguma au un rol benefic in cazul prevenirii cancerului si a altor boli cardiace...Este recomandat sa mancati lintea alaturi de ardei, rosii, castraveti, conopida, sau broccoli, intrucat astfel fierul din legume va fi asimilat mult mai repede de catre organismul dumneavoastra" sursa dil.ro


Supa de linte rosie este o reteta traditional turceasca si se numeste Kırmızı Mercimek Çorbası, din cate am citit pe internet se gateste in mai multe feluri insa eu am ales-o pe acesta fara a fi ingrosate cu orez sau cartof...nu stiu dava varianta de preparare este cea pe care o prezint eu insa va pot spune cu siguranta ca e o bunatate.
In final ca si o concluzie va pot spune ca mi-a placut foarte mult si cu siguranta o sa repet reteta dar o sa incerc si altele ca sunt o multitudine de retete cu linte, atat rosie cat si verde.







Ingrediente
-350 gr linte rosie
-1 ceapa mare
-2 morcovi
-1 rosie
-2,5 litri supa de pui(am facut in casa dar puteti pune si apa cu concentrat)
-1 lingura pasta de tomate
-ulei de masline
-menta uscata sau verde cum am folosit eu
-sare, piper 
-1 lingura de unt
 pentru o aroma mai puternica corinadru


Mod de preparare


Legumele se curata, lintea se spala in cateva ape. Ceapa se taie marunt iar morovul se da prin razatoare , rosia se decojeste si se tiae marunt. Se incinge putin ulei si o lingura de unt intr-un vas si se pune ceapa si morcovul, rosia si se soteaza putin pana cand se imoaie.


 Se adauga pasta de toamate dupa care lintea si supa de pui. Se lasa sa fiarba la foc mic timp de ~25 min. Spre final se condimenteaza cu sare, pieper si corinandru macinat. Cand e gata se adauga menta tocata. 



Am sevit-o cu putina boia iute deasupra.





Un comentariu:

ABONEAZATE LA FEED

s-ar putea sa iti placa si

Related Posts with Thumbnails

iubiti frumosul, iubiti-va pe voi si pe cei de linga voi, iubiti sa fiti sanatosi....respectati-va

aboneaztate la acest blog