luni, 19 noiembrie 2012

Treccia Russa – Cozonac Pufos

Cum aveam pofta de cozonaci am zis sa incerc o reteta noua si uite asa am dat peste reteta Laurei Adamache, careia vreu sa ai multumesc pentru bunatatile postate http://www.lauraadamache.ro 
Este un cozonac extrem de pufos.
Reteta originala o gasiti aici eu am facut modificari in privinta aspectului.


Ingrediente

  • 500gr faina 
  • 20 gr drojdie
  • 250 gr lapte
  • 90 gr zahar
  • 90 gr unt
  • 2 oua intregi
  • zahar vanilat
  • coaja de la o lamaie/portocala
  • 1/3 lingurita rasa de sare
Pentru umpltura
-200 gr nuca macinata
-1 lingura cacao
-100 gr zahar
-50 ml lapte
-stafide
-rom

Mod de preparare
Intai preparam maiaua din 200-230 gr faina (din faina totala) tot laptele si drojdia stinsa cu o lingurita de  zahar,o lasam sa isi dubleze volumul ~ 1 ora dureaza , dupa care adaugam zaharul, ouale, untul si la sfarsit restul de faina si coaja de lamaie si zaharul vanilat. Framantam pana cand devine un aluat elastic. Acoperim cu un prosop si punem la cald sa creasca aproximativ o ora si jumate. Eu am incalzit cuptorul putin apoi l-am oprit si am pus alatul acolo.




 Dupa ce a crescut impartim aluatul in doua apoi iarasi in doua si intindem fiecare parte apoi o unge cu umplutura si stafide imuiate in rom, care se prepara astfel: se amesteca zaharul cu cacao, nuca macinata se adauga laptele se pun pe foc mic cand se leaga se da de o parte sa se raceasca.


 Fiindca nu mi-a ajuns umplutura pentru o foaie am uns-o cu unt si am presurat zahar si scortisoara. Am rulat foaia am taiat in doua si am impletit


 Se aceaza in tava se lasa sa cresca un pic apoi se ung cu galbenus indoit cu putin lapte si se
 coc timp de 45 min la 180C.



2 comentarii:

ABONEAZATE LA FEED

s-ar putea sa iti placa si

Related Posts with Thumbnails

iubiti frumosul, iubiti-va pe voi si pe cei de linga voi, iubiti sa fiti sanatosi....respectati-va

aboneaztate la acest blog